Felanmälan
Föreningen köper fastighetsskötsel av Fastum, Fastighetsjour 24/7. För att hålla kostnaderna nere gör vi dock själva så mycket som möjligt av fastighetsskötseln. Vi tar själva hand om städning, snöröjning, trädgård och enklare underhåll, som lampbyten
Om du upptäcker fel i fastigheten, GÖR SA HÄR:
I gemensamma utrymmen:
Kontakta i första hand någon i styrelsen, helst den person i vars ansvarsområde felet ingår. Se namn under meny Förening/Styrelse.
Vid hissfel, ring 08-21 33 00, se nedan i ordlistan under Hissar.
Gör en notering om att felanmälan gjorts på listan på anslagstavlan. Datum, tidpunkt, lägenhetsnummer, signatur och beskrivning av felet. Om det är ett mindre fel som t.ex. att en lampa är sönder räcker det med en anteckning på listan så åtgärdar styrelsen det inom några dagar. Fellistan finns så att de andra i huset vet om att anmälan gjorts och för kontroll av kostnad på faktura.
Viktiga telefonnummer
Felanmälan (kontakta styrelsen först) | |
Hissgruppen, (när hissen står) | 08-21 33 00 |
GR Avloppsrensning | 08-795 75 10 |
Ownit, bredband, kundservice | 08-525 073 00 |
Telenor, kabel-TV, kundservice | 020-22 22 22 |
Carlos Olsén, styrelsens ordf. (kvartelslokal, bastu, parkering) | 0737-19 36 70 |
Lås och nycklar till lägenhet Corells lås | 08-6505370 |
Dan Erixon, grovtvättstuga | 0703-07 48 05 |
Parkering - Carlos Olsén. carlos..olsen50@gmail.com | 0737-193670 |
ABJ Förvaltning - AnnSofi Stockman | 018-4440130 |
Styrelsens medlemmar i övrigt, se anslagstavla |
I egna lägenheten:
Styrelsens medlemmar; se anslagstavlan eller under rubriken Styrelse.
Kontakta gärna styrelsen om du vill ha råd och hur du ska gå tillväga.
Om felet inte ingår i föreningens ansvar (se under UNDERHALL AV LÄGENHETEN nedan) ska du som bostadsrättshavaren betala själv. Då står det naturligtvis även dig fritt att anlita extern reparatör.