Felanmälan

Föreningen köper fastighetsskötsel av Fastum, Fastighetsjour 24/7. För att hålla kostnaderna nere gör vi dock själva så mycket som möjligt av fastighetsskötseln. Vi tar själva hand om städning, snöröjning, trädgård och enklare underhåll, som lampbyten

 

Om du upptäcker fel i fastigheten, GÖR SA HÄR:

I gemensamma utrymmen:

Kontakta i första hand någon i styrelsen, helst den person i vars ansvarsområde felet ingår. Se namn under meny Förening/Styrelse.

Vid hissfel, ring 08-21 33 00, se nedan i ordlistan under Hissar.

Gör en notering om att felanmälan gjorts på listan på anslagstavlan. Datum, tidpunkt, lägenhetsnummer, signatur och beskrivning av felet. Om det är ett mindre fel som t.ex. att en lampa är sönder räcker det med en anteckning på listan så åtgärdar styrelsen det inom några dagar. Fellistan finns så att de andra i huset vet om att anmälan gjorts och för kontroll av kostnad på faktura.

Viktiga telefonnummer

Felanmälan (kontakta styrelsen först)  
Hissgruppen, (när hissen står) 08-21 33 00
GR Avloppsrensning 08-795 75 10
Ownit, bredband, kundservice 08-525 073 00
Telenor, kabel-TV, kundservice  020-22 22 22
Carlos Olsén, styrelsens ordf. (kvartelslokal, bastu, parkering) 0737-19 36 70
Lås och nycklar till lägenhet   Corells lås 08-6505370
Dan Erixon, grovtvättstuga 0703-07 48 05
Parkering - Carlos Olsén. carlos..olsen50@gmail.com 0737-193670
ABJ Förvaltning - AnnSofi Stockman 018-4440130
Styrelsens medlemmar i övrigt, se anslagstavla  

I egna lägenheten

Styrelsens medlemmar; se anslagstavlan eller under rubriken Styrelse.
Kontakta gärna styrelsen om du vill ha råd och hur du ska gå tillväga.

Om felet inte ingår i föreningens ansvar (se under UNDERHALL AV LÄGENHETEN nedan) ska du som bostadsrättshavaren betala själv. Då står det naturligtvis även dig fritt att anlita extern reparatör.